Dec 22, 2012

Cara mengenal orang itu adalah gay

Ini mengikut dari bacaan aku, bukan dari persepsi aku. (baca: bacaanku dalam buat entri ini adalah merujuk pada tabloid laku 4juta sehari tu, akhbar-akhbar nyamuk, blog-blog gadis muncung itik, blog abang yang hitnya blog nya 40orang sebulan jer)


Antara cara mengenal orang tu GAY ialah:

1. V-NECK- Owh, kau pakai baju t-shirt kolar V?erghh..kau GAY rupenya? OK. kita clash. Hubunga kita habis kat sini.

2. PINK.- Euww...pink? kau ni jambu eh? mesti ada orang bela kau kan? eikk. Gay rupanya ko ni. Blah ar!


3. BADA SASA+ MUKA KACAK. - Huhu. apesal kau hari-hari pakai lip balm? Lelaki jaga muka? SPA? Euw..pliss lah.

4. BAJU KETAT- Badan ketul-ketul, pakai baju ketat, mesti U ni GAY kan?


Haha. serius banyak lagi tanda-tanda gay yang aku baca. Dan aku boleh deny semua tu. So, aku tak gay lah kan. Ok. my points is, apa untung nya kau tau orang tu gay ke tak? ko paranoia? kau takut gay tu kacau kau? Haha. mengarut lah. 


Ok. lagi satu, what if ko sungguh nak kenal orang yang gay tu macam mana, nak detect who is gay among your classmates. So, by using this guidelines or other guidelines yang kau pernah baca tau jumpa and suddenly ada classmates ko yang dapat full marks untuk tanda-tanda ke-gay-an nya itu. Pa yang kau dapat? Hebohkan berita sambil mengumpat-umpat atau pillow talk sambil hebah ada gay dalam kelas? dalam tepat kerja? dalam kampung tu? So? 


What if kalau tekaan kau salah, dan mamat tu tak gay? Berapa banyak dosa yang kau tabur? Yang kau fitnah hanya sebab create cerita yang tak pasti benar? Pernah kau fikirkan hidup mamat yang kau fitnah tu hanya sebab kau obses dengan guidelines gila kau tu?


Manalah kita tau orang itu background hidupnya  pengaruh barat nya banyak. Hidupnya penuh majalah trend dan fesyen. Jadi itu sebab warna pink bukan asing bagi sesetengah orang.  Jaga badan dan jaga muka segala-gala nya keperluan hidup sekarang. First appearance tu penting zaman ni, orang jarang nilai pada hati, sebab orang fikir, kalau appearances sudah fail untuk pikat orang lain, macam mana orang nak dekat, nak kenal hati baik ke tidak?


V-neck itu adalah fesyen. Kesian pada yang ada niat nak jadi stylista atau trendy. HAnya takut di cop gay. Maka niat berfesyen terpaksa lupakan saja. Contohlah, korang berjalan di shopping mall. Hanya sebab terserempak beberapa orang laki berkolar v maka terus di cop gay? Owh. Kesian. Ada kawan aku yang duk belajar di US, UK ataupun Jepun terpaksa simple-simple saja bila balik sini, takut orang sini terkejut kalau lihat mereka berfesyen.  Jadi, kuburkan lah saja niat tu.


Banyak lagi yang boleh cerita, hannya pesan aku. Tak perlu lah susah payah nak kenal. Cuma doa lah kat Allah.

"Ya Allah, jauhkan aku dan keturunan aku dari penyakit sosial ni, andai Engkau ingin mengujiku dengan nya, maka berikanlah aku sebaik-baik pembimbing dan penyelesaian. " Sesungguhnya Engkau lebih mengetahui lebih dari apa yang aku ketahui"


Nah.mudahkan? tak perlu susah payah nak belajar cara-cara nak kenal. Silap-silap jatuh fitnah, dan lagi teruk orang lain pun terbawa-bawa 'guidelines' bodoh yang tak saintifik lagi bersifat anggapan semata-mata. Maka, bertambah beratlah lah bahu kiri kita memikul bebannya. Percaya bodoh-bodoh satu hal, fitnal orang satu hal lagi, sebar guidelines bodoh ni dah jadi ber hal-hal la pulak. Alangkah "bijak" nya manusia sekarang ni kan.



1 comment:

Anonymous said...

hahaha pandai dia buat guideline ..sungguh intelektual ...

terpaksa pakai w neck ...V neck nanti dicop gay ....
gay lah sangggggggat