Aug 16, 2014

Mana Pergi Blog Yang Famous

Mungkin aku antara ribuan pembaca senyap blog-blog drama-sensual (haha, saja create term ni). Blog yang tulis kisah hidup mereka dan kisah seksual mereka. Yup, aku salah sorang.

Tak perlu namakan siapa. Mesti siapa yang tegar membaca dan follow, sure akan tau siapa yang aku maksudkan. Tau zaman meriahnya blog macam ni, zaman orang jeles dan khianat ( bagi aku orang macam ni taktau nak create life sendiri, dan suka tengok life orang lain jatuh).Itu sebab aku pun dah jarang update dan memang rasa malas sungguh nak update blog. Yep--> takut ada pengkhianat.

Sekarang bukan takde blog baru. Dan ada juga yang aku suka baca dan komen. Serius, mana yang aku baca dan komen tue aku rasa untuk sapa-sapa pun baca dan follow. Diorang ada originaliti, fresh, ade identity blog sendiri. Itu yang aku rasa berbaloi untuk support dan follow. 

Yep, blog tu dah jadi satu trend. Dulu hobi jer. sekarang ni macam wajib nak ada trend. Dan bila orang yang seronok jadi pembaca ni, bila tengok blog fevret dia ramai followers, dia akan cuba tiru. Seriously, awal-awal pembuat blog macam ni akan rasa tamak, hangat-hangat taik ayam dan rasa excited gila untuk dapatkan viewer. Itu sebab kadang-kadang ko boleh jumpa pic yang hampir lebih kurang sama, atau diulang-ulang dalam banyak blog budak-budak baru nk up ni. Mostly depa akan upload pic mat saleh, mat indo, mat filipino dan mat latino yang bersepah kat internet. Yeah...diorang suka buat keje mudah jer...

Itu jadi satu sebab aku kurang surf blog. Hanya ada 2-3 jer yang consistent dengan material blog dia dan 100% original. Untuk tuan blog yang membaca. aku salute hangpa!


Mana pergi blog famous? 

Aku tak boleh nak jawab. sebab aku bukan owner blog tu. Tapi apa yang aku boleh simpulkan. Mungkin depa penat dan rasa tak berbaloi dengan apa yang depa dah bagi/tulis. Yep, i`m agree.

Dengan 100% original content yang depa bagi, 4-5 new entri per week, no ads, no payment, no password. free access. Aku still tak paham macam mana followers still demands macam-macam. As a blogger, mostly the followers/viewer punya comment kitaorang boleh translate as appreciation/token. Itu pun ramai lagi yang datang, skroll page.tengok gambar-gambar, lampias nafsu kejap dan..BLAH! woah..that totally shit.


Tak hairan. Yup, tak hairan ramai famous blogger yang tutup kedai dan enjoy their own life. Lagi secure, tak buang masa nak menahan mata ngantuk semata-mata nak update blog untuk kepuasan mata viewers, boleh banyak rehat lepas pancut dinding (ye ke?) boleh spend lebih masa dengan partner masing-masing. dan lagi satu..tak perlu layan permintaan followers yang demand abis. Hahaha.

BTW, aku still harap owner blog itu muncul kembali dan jadikan blog mereka lebih private. Yup, ini hobi dan minat masing-masing. Aku still boleh layan their blog even without 18sx punya entri. To be honest, salah satu pengaruh blog yang aku setia baca dulu ialah to write a blog with a proper english. English aku tak bagus, tapi bila aku baca a few blogger yang full article nya dalam english, aku rasa nak belajar english lagi. (article english yang aku maksudkan ni maksudnya englishnya betul-betul ikut standard lah, bukan manglish).

Jadi. itulah saja entri aku hari ini. engkorang pikir-pikir lah ye.


No comments: